Rådskonferens 2024

Här hittar du information och dokument till den digitala rådskonferensen den 25 maj.

Den 25 maj 2024, klockan 9.00-15.00 samlas förbundsstyrelsen och runt 40 förtroendevalda i en digital rådskonferens för att tillsammans följa upp kongressens beslut. Dessutom väljs ett nytt studeranderåd och en ny studeranderepresentant till förbundsstyrelsen.

Rådskonferensen är stadgereglerad och sker de år kongressen inte sammanträder och är ett forum för dialog, råd och stöd i förbundsstyrelsens arbete. Även kompletteringsval och i förekommande fall, frågor hänskjutna från kongressen finns på dagordningen. Förbundsstyrelsen ser också konferensen som ett tillfälle för organisationens representanter att träffas och ta del av varandras perspektiv.

Deltagare på konferensen är förbundsstyrelsen, det kongressombud med flest röster från respektive valdistrikt samt ordförande för förbundets råd och nationella föreningar, valberedning och förtroenderevisor. Förbundsstyrelsen kommer utöver dessa att bjuda in ordföranden för förbundets psykolog- och studentföreningar samt nätverk.

Handlingar

Här kan du ta del av handlingar och underlag till Rådskonferens 2024.
Handlingar

Dagens kongressord

Ord som är markerade finns i kongressparlören.

övriga frågor

Punkt på dagordningen då frågor som inte stått på dagordningen från början kan tas upp